نخود عمده کرمانشاه می تواند بیماری آلزایمر را در شمال کشور کاهش دهد

نخود یک منبع پروتئین عالی در میان پروتئین های گیاهی است.

تا آنجا که به پروتئین های گیاهی مربوط می شود.

باید به خاطر داشت که ترکیب حبوبات، مانند نخود، با غلات کامل ضروری است تا اطمینان حاصل شود که بدن ما تمام آمینو اسیدهای ضروری را که باید از خارج به دست آورد، در دسترس داشته باشد.

نخود عمده کرمانشاه در اکثر فروشگاه ها مورد فروش قرار گرفته است و کیفیت خوبی دارد.

غلات دارای کمبود متیونین و سیستئین هستند و با حبوبات که در عوض دارای کمبود لیزین هستند، هرچند در غلات وجود دارد، جبران می شود.

نخود نه تنها یک غذای غنی از پروتئین است، بلکه منبع املاح معدنی به ویژه کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است. آنها همچنین حاوی ویتامین های A و B هستند.

نخود

ما می دانیم که نخود غذایی بود که قبلاً در دنیای باستان در میان یونانی ها، رومی ها و مصریان رواج یافته بود.

در تولید جهانی حبوبات، نخود پس از سویا و لوبیا در جایگاه سوم قرار دارد.

ما نخود را بیشتر به دلیل محتوای پروتئین و طعم لطیف آن می شناسیم که با بسیاری از غذاها به خوبی ست می شود.

رایج ترین نخودها رنگ روشن دارند، اما در ایتالیا نیز انواع باستانی نخود کشت می شود که رنگ تیره، عملا سیاه است، و بیش از همه در برخی از مناطق توسکانی، اومبریا و پولیا یافت می شود.

در مورد آهن موجود در نخود، می دانیم که آهن با منشاء گیاهی است و برای تسهیل جذب آن باید مصرف منابع گیاهی پروتئینی مانند نخود و به طور کلی حبوبات را با غذاهای غنی از ویتامین C همراه کنیم.

یک پیشنهاد ساده این است که نخود را با آب لیموی تازه مزه دار کنید.

مصرف نخود مخصوصاً برای حفظ سلامت استخوان ها به دلیل غنی بودن از املاح معدنی و کاهش کلسترول با توجه به اینکه نخود منبع فیبر است توصیه می شود.

در نهایت، به لطف محتوای پتاسیم، نخود برای حفظ سلامت قلب و گردش خون خوب در نظر گرفته می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.