زغال دینام جریان متناوب تولید می کند که از طریق مکانیزم محرکی که توسط یک موتور احتراقی کار می کند به دست می آورد.
به عبارت دیگر، دینام به این دلیل کار می کند که به طور کلی توسط یک تسمه به چرخش موتور احتراقی متصل می شود.
زغال دینام پارس به صورت کاملا بسته بندی می توان خریداری و مورد استفاده قرار داد.
هنگامی که کنتاکت را در خودرو قرار می دهیم، سیم پیچ روتور دینام جریان دارد و زمانی که شروع به چرخش می کند، هنگام روشن کردن موتور، شروع به تولید انرژی می کند.
هنگامی که موتور روشن می شود، رگولاتور خود را با انرژی تولید شده توسط دینام تغذیه می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، نور در دسته ابزار خاموش می شود.
اگر چراغ داشبورد پس از استارت زدن خودرو خاموش نشود، ممکن است نشان دهنده این باشد که هیچ جریانی از دینام وجود ندارد.
در این صورت، وسیله نقلیه فقط تا زمانی که باتری خالی شود برق خواهد داشت.
برای بررسی اینکه دینام به خوبی کار می کند، باید بررسی شود که 12 ولت باتری به ورودی رگولاتور برسد و دیودهای پل یکسو کننده قطع نشده باشد، زیرا در چنین حالتی جریان خارج نمی شود.
از آن حتی اگر خوب تولید کرد. به همین ترتیب، برس های حلقه های لغزنده می توانند فرسوده شوند و هیچ جریانی به سلف یا (روتور) وارد نمی شود.
این عملیات باید توسط یک متخصص انجام شود.
اگر چراغ چشمک می زند (به سرعت و به طور نامنظم روشن و خاموش می شود) به دلیل کمبود شارژ (شکست رگولاتور) یا به دلیل دریافت جریان متناوب (دیودهای سوراخ شده در پل یکسو کننده) است.
در خودروهای مدرنی که دینام را توسط واحد کنترل الکترونیکی تنظیم می کنند.
چراغ داشبورد با تنظیم آن واحد کنترل روشن می شود و تشخیص با روش های سنتی امکان پذیر نیست.
در این صورت، جدا از آزمایشاتی که میتوانیم روی دینام با موتور خاموش و روشن انجام دهیم، که هیچ تغییری در مورد هیچکدام به ما نمیدهد.
باید به تشخیص متوسل شویم تا بفهمیم دقیقاً در آنجا چه اتفاقی میافتد. نوع دیگری از دینام با رگولاتور یکپارچه.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.